03 April, 2011

NAMA AKU JOHN

Nama aku John . Bukan John Travolta . Bukan John Cena . Bukan juga John Master ( jenama pakaian ) dan BUKAN ROTI JOHN -.-
Tapi john witzigreuter (:


 Aku lahir di Sydney , Australia . Umur aku 17 tahun 2011 . Untuk pengetahuan semua aku boleh cakap 3 bahasa iaitu English , Australian English , Bahasa Melayu . Kenapa ? Tak percaya aku boleh goyak Bahasa Melayu ? Awat hang ni , aku dah bagitau tu , hang pa dok listen carefully jelah . Habis kalau aku taip blog ni dalam Bahasa Arab kang , hang pa dok paam . 
( macam aku tau bahasa arab -__- )

Sebenarnya aku pinjam je blog Son of Latifi and Daughter of Hamidah ni , nak share story with you all . 


Nursakinah Latifi . Dia kawan baik aku . 
Dia jiran aku dekat sini . Sini tu mana ? Sini tu dekat Sydney,Australia . Tapi nama dia dekat sini bukan Nursakinah Latifi tapi dia sendiri tukar jadi Rebecca Black . Dia selalu bangga dengan kawan-kawan dekat Malaysia sebab dia ada kawan om putih macam aku . 



KAU INGAT KAU BUAT MUKA MACAM REBECCA BLACK TU KAU COMEL LA !


ada orang kata muka aku macam robert pattinson , ada juga kata macam taylor lautner .
Haa ambik kau , aku campurkan dua-dua muka tu . Jangan gaduh-gaduh lagi .



kalau nak tengok sangat aku .
THIS IS ME . SILA CAKAP HANDSOME CEPAT . 
MEMANG SERUPA GILA LAH KAN .

Hah ? Macam mana aku kenal Nursakinah Latifi ? 
Ok , kan aku dah kata , dia jiran aku . Jiran Condo sebelah-menyebelah . Januari 2011 dia berhijrah dari Malaysia ke Australia . Sebab En Latifi ada business dekat sini .
Sebab tu la dia dah lama tak update blog sejak january sampai sekarang . Mungkin sibuk kemas rumah baru , daftar sekolah baru , cari kawan-kawan baru , cari boyfriend baru . OPPS ~

Dia selalu cakap dengan aku . Dia dah tak nak balik Malaysia . Dia suka duduk sini . Sebab dia dapat jumpa matluthfi dengan anwar hadi setiap hari . KATANYA LAA .

Aku sekolah sama dengan dia , pergi sama-sama , balik pun sama-sama . kata jiran kan .
Bila balik sekolah je , dia duduk rumah aku *mengada* . EH tak laa , dekat rumah dia tak da orang . Mak ayah abang dia pergi membanting tulang . Dia pergi berkhalwat dengan aku dekat rumah aku . Berkhalwat tu maksudnya berdua-duaan kan ? Yela sebab rumah aku pun tak da orang jugak :)

Dia lah yang ajar aku Bahasa Melayu . Sampai aku teral menulis dalam BM . Tapi kalau bercakap aku masih bayi kura-kura yang baru lahir , yang baru nak belajar merangkak .
Aku panggil dia Rebecca / reb / becca / rebblack atau lagi hina ROADBLOCK .

Pada suatu hari ...  di brandah condo aku ....
( memang reb suruh aku mula ayat pada suatu hari kalau nak mulakan sesuatu cerita )

well . this is what we call condo mewah .


" john , the word of the day is SAYA TERASA NAK TERBANG "
" huh? whats dat mean , reb? "
" its mean , I'm feelin so fly like a G6 , like a G6 hahah "


picoodle.com
" reb , please don't dance like that . its look like ayam KFC that still alive "
" HAHA , okay okay , lets start our lesson today "


Dia ajar aku macam-macam . Yang bestnya kalau dia ajar , mesti dia tunjuk gaya sekali . Sampai aku faham . 


Antara contoh perkataan yang baru aku belajar ialah


TERBANG
picoodle.com
macam ni lah gaya terbang reb .

MELOMPAT 
picoodle.com
SHE IS TOO SMALL TO BE A STUPID PERSON .

MENARI
picoodle.com
she dance like rebecca black's friends -.-

TERKEJUT
picoodle.com
ok reb , thats ugly .


KENYIT MATA ( untuk mengorat orang )
picoodle.com
ENOUGH REB , YOU ARE TOO MUCH ! 


Memang seronok belajar dengan reb ni . HAHA . 
Dia sangat kelakar dan bodoh -.-

Setiap kali dia tengah mengajar , mesti dia suruh aku record guna DSLR dia atau pun Blackberry dia atau paling low class guna i phone 4  untuk record apa yang dia ajar .
Memang dia kaya , SANGAT .


Tak silap aku , dia dekat Malaysia miskin gila.

Pergi sekolah naik SJ bus ( bas bau ikan & sayur ) 
Beg sekolah jenama SWAN ( yang dapat free kalau beli pensel warna tu )
Handphone jenama nokia 3310
Komputer pun tak da dekat rumah
Hari-hari makan roti john dekat koperasi sekolah dia dulu ( itu pun selalu hutang )


Tapi bila sampai Australia je , HMPPH~


"tuah ayam di kakinya , tuah reb di Australia , john bertuah dapat kawan macam reb " muahaha
inilah yang selalu dia jawab , setiap kali aku tanya macam mana dia jadi kaya .



HER ROOM

HER STUFF


HER WARDROBE


 HOI MAK CIK , MANA MAK BAPAK KAU SONGLAP DUIT HAHH ?!!


kami selalu bergaduh . tapi kami kawan baik sampai sekarang . aku malas nak tulis pasal dia ni actually , bcoz dia sekarang dok tersenyum je baca aku post entry ni . haishh shame , man !


Last but not least , dia ada pesan . Kepada kawan-kawan Malaysia dia . Jangan rindu dia sampai mengigau sebut nama dia malam-malam . Cuti sekolah ni pun dia tak bercadang nak melawat korang dekat Malaysia . HAHA kesiannn hang pa semua .


this is picture of us . 
OKAY KAMI MENGAKU BELI BAJU & KASUT SAMA-SAMA :D
Reb suruh buang kepala kami sebab dia tak nak orang Malaysia tahu yang dia dah warnakan rambut dia sekarang . opps reb sorry terlepas cakap :P




eceh . the end 





No comments:

Post a Comment